مجله ماشين مجله ماشين .

مجله ماشين

۱۰ برند خودروساز جهان

جديدترين-مدل-هاي-ماشين-پژو-3

خودروساز جهان

 

يك مطالعه گسترده در حوزه ماركت و بازار نشان مي‌دهد كه جايگاه كمپاني‌هاي جهاني در سال جاري كمي تغيير كرده است و “گوگل” با ارزش برندتقريبي ۲۲۹ ميليارد دلار در صدر فهرست ارزشمندترين برندهاي تجاري قرار گرفته و با اين آمار “اپل” را با ارزش برند ۲۲۸ ميليارد دلار در مقايسه با سال ۲۰۱۵ يك پله به عقب رانده است. “مايكرو سافت” نيز با اختلاف زياد و ارزش برند ۱۲۱٫۸ ميليارد دلار در مقام سوم اين فهرست قرار مي‌گيرد.

به گزارش گروه خودروي عصر ايران به نقل از “اتوگايد”، دراين مطلب به جايگاه برند شركت‌هاي خودروسازي در سال ۲۰۱۶ نگاهي مي‌اندازيم. شركت‌هايي كه به واسطه ارزش برند در اين فهرست قرار مي‌گيرند و محصولاتشان محبوب مشتريان جهان است.

۱- تويوتا
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

مطالعات نشان مي‌دهد كه تويوتا ۹ سال از ۱۱ سال گذشته را در جايگاه برترين خودروساز جهان گرفته است. بررسي ها نشان مي دهد برند اين خودروساز ژاپني در ابتداي ۲۰۱۶ ميلادي، ۲۹٫۵ ميليارد دلار ارزش گذاري شده و باز هم مقام اول ارزشمندترين برند خودروساز جهان را از آن خود كرده است. ارزش برند اين خودروساز در مقايسه با سال گذشته ۲ درصد افزايش نشان مي‌دهد.

۲- بي ام و
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

“بي ام و” همچنان به عنوان قدرتمندترين خودروساز آلماني شناخته مي‌شود. ارزش برند اين خودروساز پس از افزايش ۲ درصدي در مقايسه با سال ۲۰۱۵ اينك به ۲۶٫۸ ميليارد دلار رسيده و جايگاه آن يك پله ارتقاء يافته است.

۳- مرسدس بنز
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

برند بنز با قيمت ۲٫۷ ميليارد دلار، سي و نهمين پله در ميان ۱۰۰ بنگاه تجاري برتر جهان را به خود اختصاص داده و ۴ پله صعود كرده است. در ميان خودروسازان نيز با افزايش ۴ درصدي ارزش برند در مقايسه با سال ۲۰۱۵ در رده سوم ارزشمندترين خودروسازها قرار گرفته است.

۴- هوندا
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

اگر هونداي ژاپني زياد مراقب نباشد، فورد مي‌تواند جايگاهش را در اين ليست از آن خود كند. هوندا جايگاه هفتاد و چهارمين برند ارزشمند جهان و چهارمين برند خودروساز را به خود اختصاص داده و با يك درصد كاهش در مقابل سال ۲۰۱۵ به ارزش ۱۳٫۲ ميليارد دلار رسيده است. برند اين خودرو ساز نيز ۴ پله در اين فهرست صعود كرده است.

۵- فورد
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

برند فورد آمريكايي با جهش ۵ پله‌اي در جايگاه هفتاد و پنجم از ميان ۱۰۰ برند ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۶ قرار دارد. ارزش برندش ۱۳ ميليارد دلار برآورد شده كه در مقايسه با سال گذشته تغييري نشان نمي‌دهد.

۶- نيسان
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

روي پله ۹۲ ارزشمندترين برندهاي جهان و ششم خودروسازان، نيسان جا گرفته است. اين مقام به واسطه برندي به ارزش ۱۱٫۵ ميليارد دلار با افزايش يك درصدي در مقايسه با سال گذشته به دست آمده است.

۷- آ ئو دي
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

برند”آ ئو دي” آلمان با ۶ پله سقوط نسبت به سال ۲۰۱۵ و با ارزش برند ۹٫۵ ميليارد دلاري به مقام هفتم ارزشمندترين برندهاي خودروسازي جهان سقوط كرد. متاسفانه عملكرد اين برند در سال جاري آنقدر خوب نبود كه بتواند خود را ميان ۱۰۰ برند ارزشمند و گران جهان جا كند.

۸- لندروور
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

برند لندرور با پنج پله سقوط و و ارزش برندي حدود ۴٫۷ ميليارد دلار تنها توانست مقام هشتم برندهاي خودروسازان ارزشمند جهان را از آن خود كند.

۹- پورشه
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

پورشه آلماني مانند تسلاي آمريكايي نه در ميان ۱۰۰ برند معتبر جهان جايي داشت و نه مقامي را ميان خودروسازان از آن خود كرده بود. اما در سال جاري و پس از گذراندن يك سال موفق تاريخي و ارزش برند ۴٫۴ ميليارد دلار بر پله نهم ارزشمندترين برندهاي خودروسازي جهان جاي گرفت.

۱۰- تسلا
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

شايد عجيب‌ترين بخش اين فهرست نمايش نام تسلا در جايگاه دهم ارزشمندترين برندهاي خودروسازي جهان باشد. نام اين خودروسازي الكترونيك با ارزش برند ۴٫۴ ميليارد دلار قبل از لكسوس در اين فهرست جاي گرفته است. تسلا نيز جايگاهي ميان ۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان ندارد.


برچسب: ، زيباترين ماشين ايراني، زيباترين ماشين هاي جهان، عكس ماشين هاي اسپرت، ماشين هاي اسپرت ايراني، ماشين هاي جديد 2017،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۱۸:۴۱ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :